15 kilo på 6 veckor

Ok. Det ser lite overkligt ut i skrift, men det är faktiskt sant. Jag har kastat av mig 15 kilo på 6 veckor, utan att må särskilt dåligt eller ha det nämnvärt tufft.

Allt som behövdes var ett beslut som var välgrundat i mig själv. Ett ”why” som var trovärdigt i varje cell av min kropp. Mina varför har inget med utséende, kläder eller lite allmän åldersnojja att göra. Hade de haft det, hade det självklart också varit okej, och lika bra, förutsatt att de verkligen var de verkliga orsakerna. Men för mig har sådant aldrig fungerat som drivkraft.

Jag behövde nog dansa i närheten av döden för att ta mina egna behov, drömmar och visioner om mitt liv på allvar. Tack mamma, för att du fanns, alltid funnits och faktiskt fortfarande finns i mitt liv trots att du lämnat livet så som vi normalt ser på det. Till och med nu ger du mig gåvor som gör mig till en bättre människa.

15 kilo and still dancing. Vecka 7 på ren kur pågår.

Tjing!

Annika

Kommentera

