Mathallucinationer

Jaha, fettförbränningen tycks vara i full gång och jag luktar tydligen lite mer illa nu också, allt enligt älskad sambo/make sedan 23 år. Han borde ju veta. Känns väl så där lite lagom kvasipositivt, på sätt och vis.

Dagarna går i alla fall hur bra som helst. Jag äter frukost vid 09.00, lunch vid 12.30-13.00 och middag vid 17.30 och så ca. 3,5 liter vatten jämt fördelat mellan uppstigning 08.30 och sänggående vid 22-23-tiden. Dagarna går alltså bra. Men kvällarna…suck och stön och arma plåga. Lord have mercy!

Det sas att hungern skulle dämpas efter första veckan och det stämmer väl hyfsat. Men Cambridge-dygnet tycks uppenbarligen ha en annan längd än min egen dygnsklocka? För nog tusan sätter en vansinnig hunger in vid 20-21-tiden varje kväll. Då känns det som om jag skulle kunna döda för den där leverpastejmackan sonen äter till sin kvällskopp te…

Ja, det tycks som om varje kväll har en mystisk period då jag börjar mathallucinera, helt enkelt. Och det är inte om godis, kakor, glass eller ens choklad som dyker upp i fantasierna. Nej, snarare grillad fläskkarré, smör, kycklingklubbor, vinegrettdressing, ost, ägg, makrill i tomatsås och grekisk sallad med överflöd av fetaost och svarta oliver… Jag är skadad, helt enkelt.

Och extra ont har det gjort idag, tretton dagar in i kuren. Aj, tusan, vad jag är hungrig!

Kommentera

