Inskrivning

Så har det hänt. Jag har gjort något jag aldrig trodde skulle hända. Något jag aldrig trodde skulle BEHÖVA hända. Och om det ändå skulle behövas, trodde jag inte jag skulle göra det. Nä, inte jag väl? Jag borde väl fixa det här på egen hand? Och sååååå illa är det väl ändå inte?

Jo, så illa är det. Och jag är döless. 41 år och döless på den återkommande bristen på energi, en hälsporre som inte ger sig, otrivsel vid garderoben och rädslan för en för tidig död, helt i onödan. Det sistnämnda naturligt triggat av min mors nyliga bortgång. Dock inte p.g.a. nämnvärd övervikt, utan snarare var det rökningsrelaterad cancer. Men ändå. Jag är döless och redo att förändra. Så nu har det alltså hänt.

Jag har skrivit in mig som medlem och haft en första träff med en Cambridgerådgivare, Carola på S-H-E i Umeå. En härligt rak och uppriktig tjej måste jag erkänna. Smärtsamt rak och uppriktig…aj, aj, då! Fast sånt gillar jag ju egentligen. Så det kändes ändå helt rätt mitt i allt det där jobbiga. För det är såklart jobbigt att inse, att jag faktiskt stod där och behövde henne. Jag och mina underbara kilon. Hon påstår att jag kommer behöva henne i 24 månader, dessutom. Eller, det är i alla fall den tid man måste räkna med om en förändring ska bli befäst och hållbar. Jag tror henne.

Så för att göra denna tid mer attraktiv, tänkte jag att jag kunde kombinera det med något jag verkligen tycker om – nämligen att skriva och dela med mig! Och om du av någon händelse är intresserad av hur det går för mig, vilka tankar, utmaningar och förhoppningsvis framgångar det här kommer medföra, så är du varmt välkommen att följa den här lilla 24-månadersbloggen! Man kan säga att det är en liten tillfällig avknoppning till min personliga huvudblogg, Too-tickis värld!

Och eftersom det är rätt osäkert hur det hela kommer gå, så känner jag mig rätt lugn mitt i alltihop! 🙂

Så varmt välkommen till Underbara kilon!

/Too-ticki (Annika)

One thought on “Inskrivning

  1. Pingback: På topp med kokostoppar… | Underbara kilon

Kommentera

